יום רביעי, 9 במרץ 2011

התנדבות נוער


התנדבות נוער, לדעתי דבר מאוד חשוב אפילו ערך עליון. לכל מי שרוצה לדעת היכן ניתן להתנדב ולעזור עם בני נוער, שייכנס לפורטל ההתנדבות הישראלי. לדעת שיש נוער בתקופה הזאת שמוכן לתת מעצמו ולתרום ללא כל שכר אלא רק מטוב לב ורצון לסיפוק עצמי מדהימה אותי.

אני רואה בני נוער היום שמקבלים השפעה מנוגדת לערכים שעליהם גדלתי מודל החיקוי שלהם לוקה בחסר. נוער שלא אוהב את הארץ, את הירוק של הצפון, החום והצהוב של הדרום, את האתרים הנפלאים שהארץ שלנו מספקת לנו. זו התחושה שאני מקבל מלצאת בסופי שבוע לתל אביב ולראות אותם את בני הנוער יושבים על ספסלים ושותים אלכוהול עם בנות שנואשות לתשומת לב בעקבות לחוסר בטחון עצום. 

לעומת זאת אותו נוער שלוקח חלק בהתנדבות נוער הוא שונה מהנוער עליו דיברתי. אותם נערים שהולכים ליחידות מובחרות לאחר מכן ויש בהם פטריוטיות שאין באחרים ונראה כאילו קיבלו אופי קיבוצי שיושב עליהם בצורה מדויקת, דוחפים בני נוער אחרים ליזום , להצליח, לתרום. דוגמא נפלאה היא הנוער העובד והלומד שאני מצטער שלא לקחתי בזה חלק בצעירותי, החברה האלו הולכים רחוק ומגנים על בני נוער בשוק העבודה מפני מעסיקים שעלולים לנצל את גילם ותמימותם ובכך לא לשלם להם כחוק.  גם חברינו הצופי פניקים עם כל הקשרים שלהם גם להם לא חסר הם באמת נהנים ממה שהם עושים וניתן לראות הפרדה מוחלטת באופי , בהתנהגות ובבגרות של אותם בני נוער שלוקחים חלק בתנועות של התנדבות נוער לעומת בני נוער אחרים שלא לוקחים חלק. אם יש לכם רעיונות נוספים בהם בני נוער יכולים להתנדב, שתפו אותנו באתר סקרנל, אתר המאפשר לגולשים למצוא מידע לשאלות שלהם.

אך לא רק תנועות נוער הן סוג של התנדבות נוער , יש עוד מגוון תחומים להם אפשר להתנדב למשל עמותת לתת שתורמת אוכל לנזקקים וכולנו ראינו בני נוער בכניסה לסופר מחלקים לנו פלאייר שנגע לליבנו ומיד יצאנו והבאנו להם אורז ותירס בקופסת שימורים מה שבטח עשה לאותם אנשים שאליהם הגיעה התרומה עצירות בלתי נגמרת כי כולם תורמים אורז ותירס מקופסת שימורים.

יש גם בני נוער רבים שמתנדבים במד"א ובמשטרה ומקבלים מזה סיפוק גדול מאוד! הריגוש של לשבת בניידת כוחות ההצלה ולדעת שאתה תורם למען הצלת חיים של אחר.

היום בתי ספר רבים יוצאים בפרויקטים של התנדבות נוער לכיתות י' וי'א ולחלקם נפתחת דלת חדשה כן שלא חשבו על זה לפני כן או שלא ידעו כלל על אפשרויות ההתנדבות. אם גם אתם רוצים להתנדב, תוכלו לקבל מידע נוסף, שאלות ותשובות, טיפים והמלצות במגוון בלוגים שקשורים לעמותות נוער.

אני מאוד שמח לראות בני נוער יוזמים ונוקטים עמדה ומצטער שאני לא הייתי יותר כזה , התקופה היפה בחיי כל יום שעובר אני מבין שאני כל כך רוצה לחזור אליה ולא בגלל שכולם אומרים אלא בגלל שבאמת היה טוב, היינו תמימים זכים וחסרי דאגות כלפי החיים , לא חלק ממרוץ העכברים הזה והמרדף אחר הזמן, פשוט בני נוער, ילדים קטנים שקמים ב7 וחצי שוטפים פנים, מצחצחים שיניים, מסדרים מערכת לוקחים את הסנדוויץ של אמא והולכים לבית הספר עם חיוך רחב על הפנים כי אין לדעת מה יקרה היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה