יום שני, 7 במרץ 2011

שאלות ותשובות על התנדבות בקהילה

איפה אפשר להתנדב? מה צריך לעשות על מנת להתנדב בארץ? אילו סוגי התנדבויות קיימות? איפה ניתן להירשם ועוד מגוון שאלות ותשובות שיעזרו לכם למצוא את המיקום האידיאלי עבורכם להתנדבות.קיימות התנדבויות קהילתיות במגוון מקומות ותחומים התנדבות. התנדבות בקהילה נעשית על ידי אנשים טובים, אנשים השמחים לעזור ולתרום מעצמם בכדי שהחברה תחווה ימים טובים יותר. התנדבות בקהילה מתאימה לכל אדם המעוניין לתת מעצמו לטובת האחר. לכל מי שמוכן להתנדב ולהשקיע זמן ולעיתים גם כסף, ללא ציפייה לקבלת תגמול כלשהו. כיום קיימים הרבה מאוד אירגונים בהם אפשר להתנדב או לסייע, אירגונים אלו מקבלים באהבה רבה את הנתינה והעזרה של הציבור בכל דבר אפשרי.

במה אני יכול להתדב למען הקהילה?

כיום קיימים אינספור אפשרויות להתנדבות בקהילה. התנדבות באירגונים לאנשים חולים, גיוסי תרומות, התנדבות במוסדות ציבוריים, התנדבות במחלקות טיפוליות, עזרה לקשישים, עמותות למען בעלי חיים, התנדבות למען אנשים מעוטי יכולת, התנדבות למען איכות הסביבה, סיוע לאוכלוסיות במצוקה, התנדבות בזמן פיגועים ואסונות ועוד ועוד. לצערנו, כמעט ואי אפשר למנות את האירגונים הצריכים סיוע ועזרה. המגוון הוא רחב וכל אחד יכול לבחור את התחום שקרוב לליבו.

מרכזי התדבות בקהילה

קיימים לא מעט מרכזי התנדבות ארציים, מרכזים מסוג זה מפגישים את הנותנים עם האכלוסיות הנזקקות לעזרה ומהווים מקום להתנדבות, תרומה ונתינה של האדם למען הזולתו. במרכזי ההתנדבות לקהילה כל אדם מתנדב בהתאם ליכולותיו, כישוריו והזמן העומד לרשותו. מרכזים אלו תמיד צריכים עוד ועוד מתנדבים שיעזרו לאירגונם. כל סיוע ותמיכה הוא משמעותי גם אם זה לא נראה כך, לכן, חשיבות התנדבותכם בקהילה היא עצומה.
מרכזי ההתנדבות בקהילה מעודדים התנדבות מכל סוג שהיא. מרכזים אלו גם מקיימים פרוייקטים יחודיים אליהם תוכלו להצטרף: התנדבות בתקופות החגים, פרוייקטים לשיפוץ בתים, לאיסוף ארוחות חג למעוטי יכולת, התרמות לאירגוני צדקה, למחלות ועוד.

מי יכול להתנדב למען הקהילה?

כל אחד מאיתנו יכול לבצע התנדבות בקהילה. בכולנו יש את היכולת הפנימית לתת מעצמנו ולתרום לזולת, לחברה, לסביבה, לבעלי החיים וכו'. כולנו יכולים לחלק מעט מהטוב שבנו ולהעניקו לאחרים הזקוקים לו באמת.
המתנדבים הם רבים ומגיעים מכל מיני מקומות בארץ ומטווח גילאים נרחב: ילדים, נוער, חיילים, סטודנטים, שכירים, עצמאיים, פנסיונרים ועוד.

מדוע כדי לי להתנדב למען הקהילה?

אם יש לכם שאלות ותשובות נוספות בתחום של התנדבות, תוכלו למצוא מגוון טיפים באתר הבא המכיל עצות שימושיות למי שמעוניין להתחיל להתנדב. כפי שנאמר, ההתנדבות בקהילה לא נעשית לשם תגמול כספי או תגמול חומרי כלשהו. מטרת ההתנדבות היא לתת מעצמך מבלי לצפות לקבל משהו בתמורה. יחד עם זאת, לאחר ההתנדבות חשים המתנדבים תחושת אושר עילאית ולו רק מלראות את הפרצופים המאושרים של האנשים להם הם עזרו. אז אם אתם עדיין מתלבטים, זכרו כי יש אנשים החיים בתנאים קשים מאוד. אם כל אחד מאיתנו יתגייס לעזרה, בכל צורה אפשרית ובכל זמן אפשרי, העולם שלהם וגם שלנו ייראה אחרת.